KIKNEK AJÁNLJUK - Esések Iskolája - Dobrotka Módszer

KEZDŐOLDAL
A Virtuális EgészségKözpont (VEK) főtámogatója a Szerencsejáték Zrt.
KEZDŐOLDAL
Tartalomhoz ugrás

KIKNEK AJÁNLJUK

KORAI - KÉSEI FEJLESZTÉS
Az urbanizáció és a vele járó túlféltés miatt sok olyan gond van, ami újkeletűvé vált napjainkban. Mindenképpen javaslok egy teljes felmérést a TSMT rendszerében. Rengeteg dolgot észrevehetnek ott, átsegíthetik, elhasználhatják az el nem használt reflexeket, ami minden más területen felold gátakat és beindulhat testi és szellemi fejlődése. Amiben szükséges, hogy megsegítsük gyermekét a korai fejlesztésű eséstudás megszerzésében, ide mindenképpen ehhez az egyik szülő szükségeltetik, mivel gyakorlatilag őt tanítom be a gyakorlatokra, természetesen a gyeremeke ott van velünk s ha akar beszállhat az egy órába, de tapasztalatból tudom, hogy ELLESIK az ott bemutatott mozdulatokat, és megdöbbentő módon vissza tudják adni, adott pillanatokban. A kései fejlesztésnek csodái vannak. Idős korban is fejleszthető az aki ezt akarja. Látványos újraélések vannak az idősek körében, ami biztató jelek, hisz vissza tudnak integrálódni családi, baráti, új közösségekbe. Nem mindegy, hogy mellette megtanítom a boztonságos eséstudásra is. Hölgyek esetében 1 az 3 arányban, urak esetében 1 az 5 arányban  előfordul csontritkulás - így számukra direkt kidolgoztam - a combnyaktörés ellen védelmet nyújtó Dobrotka kiforduló esést.
OviEsésTan az óvodákba
Sok óvodai tapasztalat van, rengeteg gyermeknek adtam át olyan eséstudást, amit fél óra mólva már maga állt ki és mutatott meg lépésről-lépésre a többi óvodás társának.
Nem mindegyik gyermek képes erre, de annyira egyszerűek a mozdulatsorkották, hogy a gyerekek is képesek egymásnak átadni, a megfelelő javítókulccsal.
Itt már szoktam játszani az agyféltekék harmonizálásával például, hogy előszőr balra tanuljuk meg az esési gyakorlatot, majd jobbra képezzük át. Érdekes nem okoz semmilyen elakadást, hogy melyik a domináns oldala a gyermeknek. Ilyen kvázi kisérleteket szoktam csinálni a mindenkori visszacsatolással együtt, hisz nekem a legfontosabb tudni, hogy az a mozdulat, jól esik-e a gyermeknek avagy nem. Több ezer gyermeknek sikerült ezt az eséstudást bemutatni és együtt megcsinálni. Tapasztalatom, hogy ellenőrzőtt körülmények közt, gyakorlással az óvodáskorúak hamarabb elsajátítják a biztonságos eséseket. Mondanom sem kell, hogy erre csak a Dobrotka Módszertan képes.
SuliEsésTan - iskolákban
Az első osztályos kistanulókkal nagyon hamar szót értünk. Alaphangnak segítségül hívjuk a figyelmet - türelmet amiből megszületik a fegyelem. Akkor tudunk nagyon szépen dolgozni a mozdulatsorkotta segítségével. Maga a bemelegítés is már specifikus mozdulatokat tartalmaz, nem veszítünk egy másodpercnyi időt sem. Ugyanez igaz a teljes alsó osztályosokra is.
Sok utazótanárnak a diákjaival is hamar szót értek, hisz kiszűrőm az integrált gyerekeket, de inkluziv hozzáállással bevonom a osztálymunkába. Gondoljunk bele, hogy egy tanyasi tanár az 1800-as évek vége fele is ezt könnyedén megoldotta, akkor a modern tanítás is megoldja ezt.
Mozdulatsorkották ebben nagyon jó "szamárvezető" szerepe vonalvezetővé válik és nem engedi letérni a szétszórt figyelmű gyereket. Aki esetleg ügyetlenebb, neki segítek az általam kidolgozott eszközökkel.
A felsőtagozatos gyerekekkel szintén megtalálom az alaphangot és bent maradnak a közös osztályfeladatban. Tudom, hogy hihetetlennek tünik, mert szinte kapom előre, hogy mennyire kezelhetetlen gyerekek vannak, de kérem a tanárokat, hogy ne kiméljenek, hozzák hozzám a gyerekeket, hisz velük szoktam csodákat tenni.  
Egy biztos, hogy az agyban emléknyomokat hozunk létre, ami beépülhet a gyakorlások segítségével. Az emléknyom a testállomásokon keresztüli nyomásokon érződik és tárolódik. Ha ezt kellő ismétlőszámmal csináljuk és jól, akkor képessé tesszük a tanulókat arra, hogy biztonságosan essenek akár egy váratlan eseménynél is.
Tárolókapacitás óriási a gyerekeknél. Gondoljunk bele, hogy az első 9 - 12 évben szerzett tapasztalatunkkal éljük le az életünket a leghatékonyabban. Erre ültetjük rá az Esések iskolája SuliEsésTan tantárgyat, ami kellő gyakorlással beépül és egy váratlan eseménynél előhívódik. Meg lehet tanulni, mint a kerékpározást.
INTERAKTÍV - WORKSHOP
Legfontosabb, hogy eljuthassunk mindazokhoz, akiknek szól az Esések Iskolája  testi épség megóvó - baleset megelőző 3PR. Ehhez a helyi polgármestereket, helyi és országos képviselőket, tankerület vezetőket, minisztériumi szakpolitikusokat, akik gyakorlatilag a forrást tudják garantálni. Legprofibb stábbal dolgozunk, így naprakész statisztikával tudunk tájékoztatni Önöket. Eddig iskolákban, idősek klubjaiban, egyetemeken, főiskolákon, sportszövetségeknek, hazai és nemzetközi konferenciákon tartottunk PPT előadásokat, poster prezentációkat.
OKTATÁS - KÉPZÉSEK
Mindenkinek elérhetővé tesszük a tanulás lehetőségét és várjuk mindazokat, akik szeretnék beépíteni saját rendszerükbe a nálunk megtanultakat. Legfontosabb, hogy nem tanítunk tömbösítve. Megvannak a jól bevált gyakorlataink, amik igazolták, hogy ennek így van értelme, ahogy azt mi tanítjuk a hallgatóinknak.
Tehát elmélet és gyakorlati képzéseket tartunk és van amikor egyben a kettőt, mert úgy kivánja meg a tapasztalás. Egy példát engedjenek meg nekem. Ha nem érzik ténylegesen, akkor nehezen tiudják akár elképzelni is, hogy a reflexeket felül tudják írni, holott azzal kezdünk a gyakorlatban. Ezt gyakorlatban lehet érzékeltetni leginkább és majd a már az érzetünket memorizálva már tudunk miről beszélgetni az elmélet órán.
Engedélyünk van konduktoroknak, testnevelőknek, tanítóknak, tanároknak, mozgásfejlesztőknek, gyógytestnevelőknek, sportági edzőknek, szakedzőknek, óvodapedagógusoknak tanítani.
Széles a kör ahova beilleszthető az Esések Iskolája mint önálló tantárgy, de minden mozgással foglalkozó tantárgy alapjául is érdemes beépítve megtanulniuk a leendő hallgatóknak. Szakdolgozati témákat tudunk adni, lektorálni azokat.
Alapítva: 2003-2020
ESÉSEK ISKOLÁJA | DOBROTKA BÉLA | TELEFONSZÁM: 0036306874347 | E-MAIL: ESESEKISKOLAJA@GMAIL.COM
Vissza a tartalomhoz